Erről korábban Németh Péter beszélt a Kunsági Hírlap print kiadásában még amikor a Projekt Iroda vezetőjeként Majsán volt.

[quote_box_center]Amennyire emlékszem, a helyi termékek menedzselése, szélesebb körű, térségen túlmutató értékesítése volt a lényeg, valamint további infrastukturális fejlesztések, mint a piac következő ütemű kiépítése, hűtőházak létesítése, ilyenek.[/quote_box_center]

Hajdúnánás a helyi védjegyük menedzselésében, a márkaépítésben dobott nagyott, álljon itt az MTI híre ötletadásként. Na szóval:

A Nánási portéka elnevezésű, helyi védjegy és márka kialakítását szolgáló kampány, a magyar programok közül egyedüliként, bekerült az európai Közös Agrárpolitika (KAP) Kommunikációs Díj esélyesei, a legjobb három közé – közölte a projektben közreműködő EMKA Tanácsadó Kft. az MTI-vel.

A hajdúnánási márka megalkotása a város tanyafejlesztési programban nyertes pályázatának megvalósítását is szolgálta, amelynek egyik célja a helyi, termeléssel foglalkozó gazdák kedvezőbb gazdasági helyzetbe hozása volt – mondta Herperger Babett, a kft. stratégiai igazgatója.
Hozzáfűzte: a kampányban például felkutatták az általuk azonosított 68 potenciális gazdát, akik közül 46 termelő a Nánási portéka mögé állt és a védjegy képviseletében árusítja termékeit.
A hajdúnánási termékek piacra jutását, megismerését segítő marketingkampányt “A közösség/nyilvánosság felé való kommunikáció” kategóriában nevezték, a KAP díjátadó január 29-én, Brüsszelben lesz – tájékoztatott a társaság.
A stratégiai vezető az MTI-nek elmondta, a bíráló bizottság megítélése alapján a projekt egyik erőssége, hogy rövid idő alatt, minimális költségvetésből ért el eredményt. Míg egy hasonló, helyi termékvédjegy esetében 1000 érintettből átlagosan 0,4 gazdát sikerült bevonni, a Nánási portéka projektben ez az arány 2,6 volt – tette hozzá.
Herperger Babett rámutatott: a programnak köszönhetően átlagosan 64 százalékkal emelkedett a csatlakozott termelők forgalma, akik – szintén a projekt keretében – az újonnan épült, helyi termelői piacon is kereskedhetnek.
A stratégiai vezető értesülése szerint a zsűri többek között azért juttatta az elsők közé kampányukat, mert másolhatósága miatt országosan kiterjeszthető, valamint nemcsak a kínálati, hanem a keresleti oldal ösztönzésére is koncentrált.
A mintegy 17 ezer fős Hajdú-Bihar megyei települést segítő projekt 2013-ban indult és összesen 50 millió forint támogatásból valósult meg. (MTI)

 

No Comment

Minden vélemény számít!

Previous post

A csecsenek játék nélkül is megállíthatatlanok

7786
Next post

Lehull a gázálarc: így készült a dózsa díjnyertes filmje